Haber

Uluslararası Nakliyeciler Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Topaloğlu: “Sarp Sınır Kapısına Alternatif Kapılar Değerlendirilebilir”

UĞUR İSTANBUL

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Yönetim Kurulu Üyesi Alişan Seçkin Topaloğlu, Sarp Kınır Kapısı’ndaki yoğunluktan bahsetti. Sarp Sınır Kapısı Değeri yüksek, yükü ağırdır. Bu nedenle Sarp Sınır Kapısı’na alternatif kapıları değerlendirebiliriz. Artvin’in Borçka ilçesinde (Muratlı) bulunan Maradit Sınır Kapısı’nı ele alabiliriz ve bu konuda çalışmalar yapılabilir. İsteyen istediği kapıyı ve Sarp Sınır Kapısını kullanmak yoğunluğu da ortadan kaldıracaktır. Eğer bu kapı açılmazsa halkımızın dediği gibi ‘Sarp Sınır Kapısı çalışmıyor’ ve ‘ Gürcistan‘Araba almayın’ gibi telaffuzlar olacak ve bu tür mağduriyetler devam edecek” dedi.

Türkiye’nin Kafkas ülkeleri ve Türki Cumhuriyetlere sınır kapısı olan Sarp Sınır Kapısı’nda bölgede başka alternatifin bulunmaması nedeniyle yaşanan yoğunluk hem bölge halkını hem de ulaşım sektörünü etkiliyor. Alişan Seçkin Topaloğlu, Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Yönetim Kurulu Üyesi, ANKA Haberler Acentasına ulaştırma sektörü ve sınırdaki sorunlara ilişkin açıklamalarda bulundu. Topaloğlu şunları söyledi:

“SARP SINIR KAPISI’NIN ÖNEMİ ARTIYOR”

“Bildiğiniz gibi pandemi ve ardından Rusya-Ukrayna savaşıyla başlayan süreci analiz edersek, Türkiye’nin Kafkasya’ya açılan Sarp Sınır Kapısı’nın değeri arttı. Rusya’ya giden lojistik araçlarımız ve Ukrayna’nın özellikle Bulgaristan’dan ve Kapıkule sınır kapısından geçenlerin sayısı arttı, kapımızı kullanamaz oldular, şimdi bu kapıların daha fazlası Sarp Sınır Kapımıza yönlendirildikçe dik sınır kapımızın değeri arttı.

“SARP SINIR KAPISINA ALTERNATİF DÜŞÜNÜLEN KAPILAR KIŞ AYLARINDA ZOR ŞARTLARDA HİZMET VEREMEZ”

Aynı zamanda Sarp Sınır Kapımızın alternatifi olan Çıldır-Aktaş ve Ardahan-Posof kapılarımız da mevcuttur ancak kış koşullarının sert geçmesi nedeniyle dördüncü aydan itibaren tercih edilmeye başlanması Sarp Sınır Kapısı’nın önemini artırmaktadır. Geçit. Ama bu yoğunluğun bizim gümrük kapımızdan kaynaklandığını göstermez. Gümrük kapımız rutin olarak çalışmaktadır. Özellikle GürcistanTurizmin özellikle yaz aylarında artmasıyla birlikte Zeztafoni bölgesinde şu anda otoyolda yol çalışması yapılıyor ve buna da eşlik ediliyor. Gürcistan Başta Rusya ve Azerbaycan olmak üzere turizm amaçlı Türkiye’ye gelen kişilerin küçük araçları tercih etmesi sınırda yoğunluk yaratıyor. Bu yüzden Gürcistan Türkiye’den gelen tırlar Batum’da gece saat 12.00’ye kadar bekliyor. Daha sonra gece geçişine olanak sağladığı için bölgede tır yoğunluğuna neden oluyor. Kamyon yoğunluğunun sebebini ‘gümrük çalışmıyor’ diyerek açıklamak haksızlık olur diye düşünüyorum.

“ARTVİN’DE SARP SINIR KAPISI ALTERNATİFLERİ DEĞERLENDİRİLEREK YÜK HAFİFLETİLEBİLİR”

Ama bir şey daha var. Sarp Sınır Kapısı’nın değeri yüksek, yükü ağır. Bu nedenle Sarp Sınır Kapısı’na alternatif kapıları değerlendirebiliriz. Artvin’in Borçka ilçesindeki (Muratlı) Maradit Sınır Kapısı’nı ele alabiliriz ve bu konuda çalışmalar yapılabilir. Ancak durum böyle değil, Sarp Sınır Kapısı ile Muratlı Sınır Kapısı farklı bir formda değil. Ne orada olanı, ne de burada olanı hareket ettirmiyorum. Herkes istediği kapıyı kullanabilir, bu da Sarp Sınır Kapısı’ndaki sıkışıklığı ortadan kaldıracak. Bu kapı açılmazsa halkımızın dediği gibi ‘Sarp Sınır Kapısı çalışmıyor’ ve ‘ Gürcistan‘Araba almayın’ gibi telaffuzlar olacak ve bu tür mağduriyetler devam edecek.

“GEMİLERDE MAL TAŞINMASINDA FİYATLARIN ARTMASI NEDENİYLE TERCİH EDİLMEMİŞTİR”

Artık maliyetler her geçen gün artıyor ve sektörün içinden gelen biri olarak artan maliyetler karşısında navlun maliyetlerimiz düşüyor. Masraflarımız çok fazla ve insanlarımız gemiyi kullanıyordu. Mesela Karasu ve Samsun gemiyi özellikle kullandılar. Mesela gemilerden alınan fiyatlar artınca, Moskova’ya mal yüklemenin maliyetinin 4 bin 4 bin 500 dolara ulaştığı, geminin ise tek taraflı navlun için 3 bin dolar ücret aldığı konuşuluyor. Artık insanlarımız gemicilik yapmayı tercih etmiyor. İnsanlarımız zor durumda kalmayınca artık gemi taşımacılığını tercih etmiyor ve dolayısıyla kara yolunu tercih ediyor. Karayollarının tercih edilmesiyle sınır kapılarındaki yığılma daha da artıyor. Bu konuyla ilgili bir çalışma yapılması gerektiğini düşünüyorum.

“Tıpkı KAPITOWER GİBİ” D E OLDUĞU GİBİ ÖTV VE KDV OLMADAN BİZE TESLİM EDİLEBİLİR”

Geçtiğimiz günlerde Ticaret Bakan Yardımcımız Sezai Uçarmak Hopa’ya geldi ve ben de onlara ‘Sarp Sınır Kapısı’ndaki gümrük müdürlüğünün genişletilmesi ve çok acilen ÖTV’siz, KDV’siz mazotun Sarp’a ulaştırılması gerektiğini’ söyledim. Üstelik biliyorsunuz şu sıralar yeni arabalara ulaşmak elimizi yakıyor, aynı zamanda ikinci el arabalar da aynısını yapıyor. Elbette burada üzüm yemek bağcıyı dövmek değil, şimdi Türkiye’de bir araba aldığımda yurt dışında beş araba alıyorum. Şu anda bölümümüzde yabancı plakalı araçlarda yoğun bir artış görüyoruz. Bu durumu bakanımıza ilettiğimizde daha önce teşviklerin verildiğini ve teşviklerin tekrar verilmesini talep ettiğimizi, dolayısıyla bu gider kalemleri azaltılacağı için maliyetlerin düşmesine katkı sağlayacağını söyledik.

Navlun fiyatlarına taban fiyatın uygulanması gerektiğini düşünüyorum”

Devletin özellikle navlun fiyatları konusunda bir çalışma yapması gerekiyor çünkü bedava olmaması gerekiyor, bu tamamen benim görüşüm. İnsanlar istedikleri fiyata ulaşıyorlar. Kişinizin bir arabası var ve günü kurtarmaya çalışıyor. Ve on arabamız var. 20-30 arabası olan arkadaşlar var o dönemde bu arkadaşlar düşen navlun maliyetleri nedeniyle kendilerini kurtaramıyorlar. İnsan istediği arabanın bedelini ödeyip kendini kurtarırken biz bu taraftan kendimizi kurtaramayız. Özellikle navlun maliyetleri için bir taban fiyat belirlenmelidir. Bir şeyler yapılması gerekiyor. Bu uygulamalarla navlun fiyatları dibe vurdu ve henüz duymadığımız komik rakamları duyuyoruz. İlk ayda Trabzon’dan Batum’a eşya nakliyesi için verdiğimiz fiyatlar artık İstanbul’dan Batum’a eşya nakliyesi için veriliyor ve bu da bizi çok zor durumda bırakıyor. Devletimizin bu duruma el atması gerekiyor, ben de Sarp Sınır Kapısı’na özellikle ÖTV’siz, KDV’siz mazotun verilmesini istiyorum. Bildiğiniz gibi Kapıkule’de bu uygulama var, burada da yardımcı olunmasını istiyoruz.

“SON ZAMANLARDA GÜRCİSTAN NEREDEYSE HER GÜN 10 ARACIMIZI GERİ GÖNDERİYOR VE DEVLETİN BUNA KATILMASI GEREKİYOR”

Son dönemde Rusya ile Ukrayna arasında yaşanan savaş nedeniyle özellikle Gürcistan araçlarımızı reddetmeye başladı. Araçlar yasaklı madde içerdiği için geri çevriliyor. Hopa’da lojistik amaçlı çalışan bir arkadaşımız 40 gün Gürcistan-Tiflis gümrüğünde bağlı kaldı. Çözmeye çalışıyor ama yapamıyor. Özellikle son zamanlarda bu tür sorunlarla çok sık karşılaşmaya başladık. Evet Rusya ile Ukrayna arasında savaş var ama Gürcistan’dan dönerken taşıdığımız bir tırın hiçbir mantığı yok. Açıkçası yarın Türkiye’den çıkacak ihraç ürünlerimize kota konulur mu diye düşünmeden edemiyorum ve hükümetimizin bu konuda çalışmasını istiyorum. Neredeyse her on günde bir araçlarımız yasaklı madde içerdiği gerekçesiyle Gürcistan’dan geri gönderiliyor. Doğal olarak insanlarımız farklı alternatifler düşünmeye çalışıyor. Devletin özellikle bu konulara odaklanması gerekiyor. Çünkü nakliye ve lojistik branşı olarak özellikle pandemi döneminde ve hatta savaş döneminde Türkiye’nin itibarını taşıyoruz. İhracat itibar demektir ve biz de bu süreçlerde tıpkı hastanelerde çalışan sağlık personeli gibi durmadık, şoförlerimiz de sürekli çalıştı. Her yerde Türkiye’nin bayrağını dalgalandırdılar. Eğer tüm bunlara dayanabilir ve bu ülkeye değer katabilirsek, turizm branşından sonra en fazla dövizi ve ihracatı bu ülkeye getirebilirsek; Bu ülkenin büyüklerinin yanı sıra devlet yetkililerinin de bize biraz destek vermesi gerekiyor. “Lojistik departmanı değerli bir branş ve birçok insan ekmeğini burada yiyor ve birçok insanımız canla başla çalışıyor, bu departmandaki yani mutfaktaki insanlarla birlikte yardım edersek bölümün daha da büyüyeceğini düşünüyorum. daha iyi bir yer.”

Kaynak: ANKA / Yerel

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort