Ekonomi

Mehmet Ali Akben: “İşlemlerin yaklaşık yüzde 94’ü dijital kanallarımız üzerinden yapılıyor.”

Büyüme stratejisinin temelini dijital kanalları güçlendirmek üzerine kuran Vakıf Katlım’ın, dijital kanallardan kazandığı müşteri sayısı 2023 yılında bir önceki yıla göre 5 kat arttı. Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan Vakıf Katılım Genel Müdürü Mehmet Ali Akben, “Amacımız, başta finansman ürünleri olmak üzere dijital kanallar dışındaki diğer tüm işlemlerimizin dijital kanallar üzerinden yapılabilmesini sağlamaktır. “Bugün geldiğimiz noktada işlemlerin yaklaşık yüzde 94’ü dijital kanallar üzerinden yapılıyor.” söz konusu.

Müşterilerine hızlı ve erişilebilir bankacılık hizmetleri sunma vizyonu doğrultusunda dijital dönüşüm yatırımlarına devam eden Vakıf İştirak, yıl sonuna kadar yapay zeka ve robotik kullanım oranını artırmayı hedefliyor.

Vakıf Katılım Genel Müdürü Mehmet Ali Akben, “Rekabet dijitale geçtikçe müşteri deneyimi çok daha kritik bir önem kazandı. 2023 yılında özellikle uzaktan müşteri kazanımı konusunda yaptığımız iyileştirmeler sonucunda müşteri olma süresini 4 dakikaya indirdik. Ayrıca yıl içerisinde tüzel kişilere yönelik uzaktan müşteri kazanım sürecini başlatan ilk finans kuruluşu olduk. “Dijital kanallardan kazanılan müşteri sayısı bir önceki yıla göre 5 kat arttı.” söz konusu.

Akben,Mobil bankacılık başta olmak üzere dijital kanallarda tasarladıkları her süreci ve sundukları her hizmeti, müşterilerinin en iyi deneyimi yaşama isteği ve tercihleri ​​doğrultusunda ele aldıklarını söyleyerek dijital bankacılığa verdikleri önemin altını çizdi.

“Yapay zeka ve robotik kullanımını artıracağız”

2023 yılının dijital kanallarını güçlendirdikleri, müşterilerinin dijitalleşme oranını artırdıkları bir yıl olduğunu belirten, Akben, 2024 hedeflerine ilişkin ise, “Bu yıl hizmet kapsamımızı genişleterek dijital yollarla daha geniş kitleleri bankamıza kazandırmak istiyoruz. Aynı zamanda bilgiyi merkeze alan iş kültürünü sürdürecek ve buna bağlı olarak yapay zeka ve robotik kullanımını artıracağız. “Dijitalleşme hedeflerimizi daha ileri seviyelere taşımak amacıyla belirlediğimiz ‘Dijital Olgunluk’ seviyemizi 2024 yılında daha da yükselterek, müşterilerimizin beklentilerine bu doğrultuda en etkin ve hızlı şekilde cevap vermeye devam edeceğiz. Gelişen teknolojiyle birlikte.” Şu ifadelere yer verdi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu